GdaPolis
Gdańsk
TOP 30 · Rejestracja · Logowanie:
Remont torowisk tramwajowych we Wrzeszczu i na Strzyży
Odsłon: 2427
Wprowadził: Chris
Miejsce:al. Wojska Polskiego, al. Grunwaldzka
Stan:zakończona
Termin:od 2 kwietnia 2011 do sierpień 2011 (?)
Inwestor:Gdańskie Inwestycje Komunalne
Projekt:
Wykonawca: Torpol

Wymiana torowisk obejmuje dwa odcinki w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej: od ul. Nowowiejskiego do ul. Miedzianej oraz od ul. Klonowej do ul. Miszewskiego. Fragment w obrębie skrzyżowania Słowackiego-Grunwaldzka-Kościuszki był remontowany w trakcie przebudowy układu drogowego wraz z budową Galerii Bałtyckiej.

W ramach inwestycji, oprócz wymiany torowiska, zmianie ulegnie lokalizacja przystanku Jaśkowa Dolina. Zostanie on przeniesiony z obecnego miejsca w kierunku Oliwy tj na wysokość "Zatoki" i wieżowca Olimp. Dzięki temu możliwe będzie wydłużenie lewoskrętów na al. Grunwaldzkiej w ul. tzw Nową Dmowskiego (droga z płyt pomiędzy GCH Manhattan oraz McDonald's) oraz ul. Konopnickiej.

Zlikwidowane zostanie także jedno przejście dla pieszych, które służy za dojście do przystanku tramwajowego Jaśkowa Dolina.

Z jezdni al. Grunwaldzkiej zostanie wymontowany tor bocznicowy do dawnego placu manewrowego tuż obok klubu "Żak".

W trakcie remontu torowisk planowane jest wprowadzenie tymczasowego buspasu na al. Grunwaldzkiej dla zastępczych autobusow.

W wyniku przetargu (cena były jedynym kryterium wyboru) wykonawcą została firma Torpol (cena ofertowa 19 565 360,27 zł brutto).
- Remont torowisk nie uwzględnia w żaden sposób ewentualnej budowy tunelu pieszego pod al. Grunwaldzką łączącego GCH Manhattan z drugą stroną ulicy.
Pracujesz lub mieszkasz w prezentowanej inwestycji? Brałeś udział w jej budowie? Poniższy formularz pozwoli Ci na dołączenie do listy osób powiązanych z inwestycją Remont torowisk tramwajowych we Wrzeszczu i na Strzyży:
error Musisz być zalogowany, by móc zapisać się do inwestycji.

Dodaj zdjęcia!


Inne (3):
Schemat organizacji przesiadek w rejonie przystanków Abrahama i zajezdnia
Schemat organizacji przesiadek w rejonie Opery Bałtyckiej
Schemat linii tramwajowych i autobusów zastępczych

W trakcie budowy (71):

Data 2011-08-24:

Data 2011-07-31:
Ciekawe jak długo będzie się projektować ciągi piesze pod kątem prostem...

Data 2011-07-19:
Tymczasowe przejście przez al. Grunwaldzką
Tymczasowe przejście przez al. Grunwaldzką
Zlikwidowany przystanek Jaśkowa Dolina

Data 2011-07-11:
Świeżo po zdjęciu płyt

Data 2011-06-29:
Nowy chodnik i stare krawężniki
Nowy chodnik i stare krawężniki

Data 2011-06-26:

Data 2011-06-13:

Data 2011-05-30:

Data 2011-05-10:
Ciekawe kto będzie dbać o ten ogromny teren zieleni pomiędzy kostką bauma a drogą rowerową.

Data 2011-05-03:

Data 2011-04-18:
Oryginalna powojenna nawierzchnia al. Grunwaldzkiej
Pierwszego dnia po zmianach niektórzy kierowcy autobusów nie wiedzieli czy jechać po płytach czy przez teren budowy ;-) Teraz wszyscy jadą tutaj już wyłącznie płytami

Data 2011-04-08:
Tymczasowe latarnie. Skąd oni je wzięli? ;D Z muzeum PRL? ;)
Zastępcza linia autobusowa. Ma całkiem niezły takt, ale tabor jest bardzo zdezelowany.

Data 2011-04-07:

Data 2011-04-04:

Przed rozpoczęciem budowy (4):

Data 2011-03-31:
To już ujęcie historyczne....

Data 2011-03-01:
Tu powstaną perony tramwajowe

Data 2011-02-15:
Wkrótce ten przystanek przejdzie do historii...
 

Dodaj ogłoszenie do tej inwestycji!

Komentarze Komentarze (20):

~autor (2011-05-07 20:06:54):
"...ul. Konopnicką." poprawcie na "ul. Konopnickiej" :)
Chris (2011-05-08 21:10:01):
Poprawione :) dzięki.
chavez (2011-07-07 16:33:02):
A mnie się nie podoba, że odległość od przystanku tramwajowego przy Cristalu do tego przy zatoce będzie niecałe 300m. To już jest na prawdę przegięcie. Ten przy Cristalu powinien ulec likwidacji albo nie powinni robić tego przy Zatoce w ogóle.
Chris (2011-07-11 02:18:46):
Przystanek przy Cristalu jest głównym przystankiem dla przesiadek na pociąg (najkrótsza droga). Przystanek Jaśkowa Dolina (teraz powinien być przemianowany raczej na Dmowskiego) to serce dzielnicy ze sporą ilością budynków mieszkalnych, biur oraz obiektów handlowych (w tym GCH Manhattan!). Przesuniecie przystanku niestety sprawia, że odległość między kolejnym będzie bardzo mała, jednak jednocześnie przesiadka z tramwaju na autobus w kierunku os. Morena będzie oznaczać pokonanie tylko jednej nitki Grunwaldzkiej (w stronę centrum).
chavez (2011-07-11 07:14:25):
...Bo nie można przejść dwieście parę metrów od przystanku przy Cristalu.
Wychowujemy społeczeństwo leni i niedołęgów. Niedługo będziemy średnio ważyć po 120 kg jak amerykanie.
Chris (2011-07-11 16:35:53):
Sam fakt istnienia potrzeba przesiadki jest już niekorzystny i zniechęca do korzystania z KM, a Ty chcesz jeszcze je utrudniać? To może na Chełmie zlikwidujmy przesiadki, niech pasażerowie pieszo idą np. do Wileńskiej? Na pewno wówczas tysiące mieszkańców przesiądzie się z aut do KM ;]
chavez (2011-07-12 09:14:59):
Chris, nie bądź jak baba. Czym innym jest iść 3km a czym innym 300m. I z jednej strony jest to utrudnienie, ale ja wole rower od KM z takim "ułatwieniem" jak jest, a wiesz dlaczego ? Bo dzięki takiej ilości przystanków rower jest niemal 2 razy szybszy od tramwaju. Prędzej się ludzie na rowery przesiądą niż na KM.
Chris (2011-07-13 00:56:03):
600 metrów codziennie pieszo jest na tyle nieatrakcyjną przesiadką, że nikt z niej nie skorzysta i ku Twojemu zdziwieniu nie wybierze roweru, a własne auto.
chavez (2011-07-13 21:34:12):
Czyli pomyliłem się...w użyciu czasu gramatycznego. Już wychowaliśmy społeczeństwo leni i niedołęgów. Nad przejściem 600m nie zastanawiam się w ogóle. Codziennie pokonuję pieszo 3-7km.
Chris (2011-07-14 01:08:40):
Nie każdy ma czas i ochotę rano przed pracą jeszcze tracić czas na uciążliwe przesiadki. Lepiej pospać.

PS: miałeś kiedyś nogę w gipsie albo spacerowałeś ze starszą osobą - np. matką/ojcem/babcią/dziadkiem?
chavez (2011-07-14 11:55:40):
Tak, miałem nogę w gipsie - miejsce chorego jest w domu albo w szpitalu, na pewno nie w autobusie/tramwaju, choć tak, jechałem nawet tramwajem z nogą w gipsie. I spacerowałem z matką, która tak szybko nie chodzi. W ogóle chodzę najszybciej w rodzinie. Do pracy nie jeździ się z mamą/tatą/babcią/dziadkiem, a tych najczęściej wozi się samochodem. :-)
Chris (2011-07-15 01:36:09):
Nie mówię, by mając nogę w gipsie spacerować po mieście, lecz zwracam uwagę, że wówczas zmienia się optyka postrzegania miasta i nagle 600 metrów to jest ogromny dystans. Noga w gipisie to przedsmak starości ;) W podeszłym wieku każdy metr to już utrudnienie, a przecież każdy ma niezbywalne prawo do miasta. No chyba, że Twoim zdaniem starsza osoba powinna siedzieć w domu i czekać na śmierć?
chavez (2011-07-15 08:13:17):
Nie, tego nie mówię. Ale osoby na emeryturze mają bardzo dużo wolnego czasu i mogą się przespacerować do tramwaju 15 min dłużej. Natomiast czas tych, którzy na te emerytury harują (bo jak sami będą na emeryturach to zus będzie już niewypłacalny) powinno się bardziej cenić a nie marnować na dojazdy po godzinie tramwajem, bo emeryt mający całe dnie wolne musi mieć 3 minuty do tramwaju z każdego punktu w mieście. :-/
chavez (2011-07-15 08:18:42):
I tak, wiem że sam kiedyś będę na emeryturze. Ale ekonomia jest bezlitosna i wspiera tych którzy generują PKB, a nie je konsumują. Miałem nogę w gipsie i zap***łem tramwajem do firmy bo samochodem nie mogłem, właśnie dlatego że ekonomia jest bezlitosna, nikogo nie obchodziło że mam nogę w gipsie, na koszty musiałem zarobić. Sorry Winetu.
Chris (2011-07-16 00:57:55):
Oj, życzę Ci dużo zdrowia na starość. Tobie i Twoim najbliższym również, bo postrzegasz ich jako nieroby, które mimo bólu i problemów z poruszaniem mają iść aż padną do tramwaju. Inna sprawa, że w takiej sytuacji wybiorą auto, a że wzrok już nie ten, potrącą Cię na najbliższym skrzyżowaniu myląc ze studzienką kanalizacyjną ;]
chavez (2011-07-16 08:15:02):
Gdzie napisałem że postrzegam ich jako nieroby ? Jeśli będziesz nadinterpretował to dyskusja nie ma sensu.
Ja napisałem że mają dużo wolnego czasu, oni się już w życiu napracowali, teraz niech dadzą pracować innym.
~DArek (2011-07-18 11:33:13):
Chavez ma rację. obecnie jazda tramwajem to mordęga. dłużej tramwaj stoi na przystankach niż jedzie.
Chris (2011-07-18 14:09:31):
Likwidacja przystanków tego nie zmieni tylko montaż czujników wykrywających tramwaj i dających mu zielone światło. Polecam Poznań, gdzie takie coś już zamontowano na niektórych skrzyżowaniach i Trasie RST ;) W Krakowie też coś podobnego chyba funkcjonuje. Tymczasem w Gdańsku w ostatnich latach montowano sygnalizację dla tramwajów/pieszych na przejściach przez tory np. na Klonowej czy Zwycięstwa.
chavez (2011-07-19 18:01:09):
Chris, ale nawet milion czujników nie przyspieszy opóźnień wynikających ze stawania co 200metrów. Rowerem bez trudu wyprzedzam tramwaj.
~Prawda (2011-09-27 18:34:22):
Remont się zakończył i została jezdnia w tragicznym stanie po ciężkim sprzęcie, który był używany podczas remontu
Dwa linik :
http://www.youtube.com/watch?v=Su6UIhMYYo8

http://www.youtube.com/watch?v=6buq3tG1W0I
Nowy komentarz Dodaj nowy komentarz
Autor:
Treść:
© GdaPolis 2007 - 2012