GdaPolis
Gdańsk
TOP 30 · Rejestracja · Logowanie:
Quattro Towers
Odsłon: 10514
Wprowadził: Chris
Miejsce:ul. Partyzantów
Stan:zakończona
Termin:od październik 2009 do IV kwartał 2011
Zabudowa: wielorodzinna wysoka
Inwestor:Hines Polska (poprzez spółkę celową Quattro Towers)
Projekt: Biuro projektów Szumielewicz i Pawłowski
Wykonawca: Erbud

Quattro Towers to zespół czterech budynków, które powstaną na terenie zajmowanym niegdyś przez centra handlowe Sukces i Sukces BIS.

Początkowo planowano zrealizować na tym obszarze trzy budynki. Autorem pierwszych koncepcji była pracownia architektoniczna Fort, a inwestorem GCH Manhattan.

W lutym 2007 teren kupiła firma Hines Polska, a dokładnie spółka celowa dla QT - HRD Polska. Podtrzymała ona chęć budowy wysokościowców, lecz w międzyczasie zmianie uległ projekt. Nowa koncepcja wykonana przez biuro IRYDA wywołała ogromną fale protestów ze strony mieszkańców. Zarzucano brak otwartego dziedzińca, zbyt duże zagęszczenie budynków, a także niską wartość estetyczną.

Inwestor pod presją opinii publicznej, zdecydował o kolejnej zmianie architektury. W kwietniu 2008 roku przedstawił nowy projekt przygotowany przez pracownię Szumielewicz i Pawłowski. Przewidziano w niej zróżnicowany wygląd poszczególnych budynków oraz otwarty dziedziniec z fontanną.

W ramach projektu zrealizowane będą cztery 16-piętrowe budynki mieszkalne o łącznej powierzchni użytkowej blisko 25 tys. m kw. Łącznie powstanie ok. 280 mieszkań. W każdej wieży znajdzie się recepcja. Na parterze od strony ulicy przewidziano także miejsce pod lokale handlowo - usługowe. Pod budynkiem powstanie podziemny parking na 298 miejsc. Inwestor zapowiedział także, że dofinansuje kwotą ok. 1 mln zł budowę zjazdu z al. Grunwaldzkiej w ul. Nową Dmowskiego (droga z płyt pomiędzy GCH Manhattan a McDonald's).
Pracujesz lub mieszkasz w prezentowanej inwestycji? Brałeś udział w jej budowie? Poniższy formularz pozwoli Ci na dołączenie do listy osób powiązanych z inwestycją Quattro Towers:
error Musisz być zalogowany, by móc zapisać się do inwestycji.

Dodaj zdjęcia!


Wizualizacje (7):
  1
  1

Wizualizacje nieaktualne (6):

Inne (1):

Po zakończeniu budowy (4):

Data 2011-11-16:
Prestiżowy chodnik z kostki bauma

W trakcie budowy (152):

Data 2011-10-06:
  2

Data 2011-09-21:

Data 2011-08-29:

Data 2011-08-22:

Data 2011-08-05:

Data 2011-07-20:

Data 2011-07-11:

Data 2011-06-29:

Data 2011-05-11:

Data 2011-04-27:
http://gedania.net

Data 2011-04-18:

Data 2011-04-04:
Stąd jeszcze fotek nie było :)

Data 2011-04-01:
  1

Data 2011-03-16:
Efekty specjalne ;) pochodzą od płonących magazynów przy ul. Kościuszki

Data 2011-02-06:

Data 2011-01-21:

Data 2011-01-13:

Data 2010-12-16:

Data 2010-11-30:

Data 2010-10-31:
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net

Data 2010-10-22:
Z okolic dawnej siedziby telewizji przy ul. Sobótki :)
ul. Pniewskiego

Data 2010-10-20:

Data 2010-10-06:

Data 2010-09-28:
Widok z ul. Partyzantów na wysokości straży pożarnej

Data 2010-08-31:

Data 2010-08-18:

Data 2010-08-14:
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net

Data 2010-07-05:

Data 2010-05-21:
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net
http://gedania.net

Data 2010-05-10:

Data 2010-04-11:
http://gedania.net
  1
http://gedania.net
http://gedania.net
  1
http://gedania.net

Data 2010-02-09:
  2

Data 2009-12-29:
  1

Data 2009-11-26:

Data 2009-11-01:

Przed rozpoczęciem budowy (38):

Data 2009-03-23:

Data 2008-07-08:

Data 2008-02-06:

Data 2007-11-12:

Data 2007-09-12:

Data 2007-07-24:
 

Dodaj ogłoszenie do tej inwestycji!

Komentarze Komentarze (42):

~lala (2007-10-04 01:37:30):
OCHYDA!!! CZY NIKT JUZ NIE PANUJE NAD TYM CO POWSTAJE W GDAŃSKU?
KTO ZGODZIL SIE NA TAKI WSTRETNY PROJKET. TO ARCHITEKTURA Z LAT 70 . NIKT W EUROPIE JUZ TAKICH OBRZYDLIWYCH BUDYNKOW NIE STAWIA!!!! TO CHYBA JAKIS STARY PROJKET, KTORY ZOSTAL ODRZUCONY I SPRZEDANY NAIWNYM POLAKOM. AMERYKANSKA FIRMA? CIEKAWE CZY W NYC DOSTALIBY POZWOLONIE NA BUDOWE TAK OBRZYDLIWYCH WIEZ. BUDUJCIE U SIEBIE NA PUSTNI TAKIE TANDETNE I PROSTACKIE BUDYNKI.
~wal (2007-10-05 23:00:50):
styl wrzeszcza to komunistyczny postmodernizm - patrz Nowa Huta, nie jest to piękne ,ale lepsze niz ul.Grunwaldzka lat 50-tych
qaz (2007-10-06 00:27:49)
1. wokół jest niska zabudowa, Manhattan został obniżony o 1 kondygnacje
2. gdzie we Wrzeszczu znajdzie sie nagle miejsce na Grunwaldzkiej na przynajmniej 1000 dodatkowych samochodów
3. zabudowa Wrzeszcza jest jaka jest i powinni sie zająć odnowieniem, odrestaurowaniem starych budynków XIX-wiecznych (zachowując detale elewacji) i zacząć to pokazywać turystom
4. Dolarowiec jest wysoki ale jest dominantą na głównym skrzyżowaniu Wrzeszcza a te 4 wieże ścisnięte na kawałku ziemi raz ze nie pasują dwa są ohydne.
~Kris (2007-10-07 23:14:08):
Trochę to brzydkie. Forma mało wyszukana, by nie powiedzieć banalna. Wygląda to jak nieco podrasowane PRLowskie bloki. A szkoda bo teren jest niewątpliwie bardzo atrakcyjny. Właściwie prawie wszystkie realizowane na terenie trójmiasta apartamentowce są sporo ładniejsze. Od tak znanej firmy można chyba oczekiwać czegoś ambitniejszego. Co do wysokości to moim zdaniem budynki są dużo za niskie. Plan zagospodarowania przestrzennego dla centrum wrzeszcza przewiduje budowę wysokościowców. Jest to najlepsze miejsce w gdańsku na tego typu inwestycje.
~Akaradus (2007-10-07 23:17:25):
Architektura tych budynków jest brzydka-to fakt, ale nie przesadzajmy. Mi tam sie podoba, że one powtsaną :). Właśnie fajnie będzie wyglądać zbiór takich wieżowców w jednym miejscu.
~vinyll (2007-10-08 18:45:14):
Trochę mnie dziwi to co tu czytam.Po co komu odbudowywać wiejskie domki w środku miasta to śmieszne.Czasy sie zmieniają i w całej europie buduje sie teraz apartamentowce w środku miasta,dogęszcza sie zabudowę miejska z korzyśća dla wszystkich,zobaczcie jak wzrosną obroty w sklepach,otworzą sie nowe puby i kluby.Obecnie model jest następujący:apartament w środku miasta(blisko praca,kluby,uczelnie,sklepy) i domek za miastem taki na weekendy żeby odpocząć od chalasu i całego miejskiego syfu:-)
~mu-lam (2007-10-08 20:08:37):
Jakie apartamenty??? Przeciez to sa bloki jakich wiele na Przymorzu, Zaspie, czy Ursynowie. To ze ktos mydli nam oczy kolorowa elewacja nie zmienia faktu ze TO SA BLOKI. Oczywiscie w dzisiejszych czasach gdy przecietny Kowalski splaca swoj kredyt na mieszkanie cale swoje zycie moze to wygladac jak apartament, lecz za lat kilka(-nascie,-dziesiat) gdy standard naszego zycia sie poprawi (gleboko w to wierze) ludzie uciekna ze swoich "apartamentow" w centrum do domkow za miastem. A co sie stanie z blokami w srodku Wrzeszcza? Miszkania zostana sprzedane lub opustoszeja. Slowa slumsy dobrze oddaje dlugoletni efekt tego typu eksperymentow w krajach zachodnich. Gdanszczanie - Zycze powodzenia.
~Inferno (2007-10-09 02:07:00):
Obecnie model jest następujący:apartament w środku miasta(blisko praca,kluby,uczelnie,sklepy) i domek za miastem taki na weekendy żeby odpocząć od chalasu i całego miejskiego syfu:-)
~k-n12 (2007-11-22 21:37:04):
szkaradztwo
~ziom80 (2007-11-24 18:51:53):
W katowicach w prl wybudowano 6 bloków na osiedlu tysiąclecia.
Każdy blok po 25 pięter. Naprawde robi wrazenie takie osiedle;-)
Budować !!!!
~Marcin (2007-11-26 14:33:35):
Masz racje Vinyll zgadzam się w 100% a to co pisuje lala jest przerazające!!!!
~lala (2007-12-10 21:47:03):
Marcin co Ciebie tak przeraza? Nie oczekuje, ze w centrum miasta powstanie romantyczny wiejski domek. Niech powstaja nowoczesne budynki ale ATRAKCYJNE!!!! i dopasowane do otoczenia!!! Czy nie widzicie, ze ta OCHYDA , ktora niebawem powstanie w samym centrum Wrzeszcza spowoduje, ze cofniemy sie o kilkadziesiat lat. Nie rozumiem dlaczego miasto zgadza się na takie projkety??? To jest jedna z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji w Gdańsku przypuszczam, ze mozna bylo znalezc atrakcyjnejszy projekt i bardziej sensowengo inwestora , ktory dysponuje dobrym pomyslem na ta dzialke. PRZERAZA mnie to, ze ludzie tak niodpowiedzialnie podejmuja takie wazne decyzje. Mam tylko nadzieje, ze nie bedzie duzego zainteresowania zakupem mieszkania w tych wstretnych , obciachowych budynkach...
~dr Kildare (2007-12-21 00:01:33):
Trudno zaprzeczyć, po obejrzeniu wizualizacji, że powstanie we Wrzeszczu coś podobnego do domu towarowego MANHATTANEM zwanego.
Po sąsiedzku - będą te budynki ze sobą współgrać.
Quatro Towers - to nawet po polsku, ani niemiecku nie jest.To chyba nie jest poprawna angielszczyzna
Budowla ta (Manhattan) wzięła swoją nazwę od ironicznego określenia handlu, jaki 20 lat temu zaczął się w tym miejscu.Handlowano wszysztkim, sprzedając z gazet położonych wprost na ziemi, stąd nazwa była dowcipna i przetrwała do dziś.Głównym wykonawcą budynku "Manhattanu" była "Hydrobudowa", która jako przedsiębiorstwo pierwotnie wykonywała falochrony i podobną architekturę przemysłową.Duch wykonawcy położył się ciężkim cieniem na budynku, który z urody kojarzy się nienachalnie z bunkrem.Do tego, aby dobić gdańszczan z Wrzeszcza - rozebrano ZABYTKOWĄ ZAJEZDNIĘ TRAMWAJOWĄ, jaką była budowla zwana powyżej "centrum sukces" aby wklopsić w to miejsce te pudełka.
Nie jest to pierwszy przypadek rozebrania architektury z przełomu XIX/XX w. przerobionej uprzednio sprzecznie (złośliwie?) z duchem miejsca w ktorym sie znajdowała.Totalnie niezrozumiały jest w tym udział firm niemieckich (Danzig immer polski - czy coś tam takiego,Niemcy chyba przestają kultywować pozostałości pruskie w Gdańsku ).Zastanawiający jest permisywizm władz miejskich, które w innych miejscach potrafiły zadbać o stylowość przejętych na swoje potrzeby budowli.
~gda78 (2007-12-21 00:06:06):
czy w naszym mieście muszą powstawać nieodpowiednie rzeczy w nieodpowiednich miejscach? czy trzeba naśladować Warszawę w jej horrorze urbanistyczno-architektonicznym. Zamiast wypracować jakiś oryginalny wizerunek miasta jak Barcelona czy nawet Gdynia to musimy sobie koniecznie nap...lić jak post sowieckim molochu.
~7 netto za metr (2008-02-12 00:57:46):
wow
~Albatros (2008-02-14 10:17:22):
Ludzie-wasz skrajny pesymizm, defetyzm i krytycyzm woła o pomste do nieba! Dobrzy to wy za przeproszeniem w gębie jesteście, tylko wady wytykać WE WSZYSTKIM co się dzieje umiecie. Co chcecie postawić w tym miejscu? Ten pomysł jest słuszny i będzie pasował do reszty. Jak komus sie nie podoba, to niech zostanie włodarzem miasta, albo sie wyprowadzi, albo niech zaproponuje konkretny lepszy projekt!
~gdanszczanin82 (2008-02-14 10:50:08):
albatros - ja naprawde bym wolal, aby w tym miejscu powstal maly park, niz takie wielkie szkaradztwa :/
rozumiem, ze nalezy isc z duchem czasu, ale quattro, to naprawde porazka :(
~Chelmiasty (2008-02-17 22:39:55):
Nie wierze ze po tylu latach komunistycznej potworko-architekrory nadal sie buduje takie obrzydliwe budynki, wstyd.
~zduchemczasu (2008-02-18 00:36:53):
gdanszczanin82! a moze wolisz znalezc inwestora co odkupi ta dzialke od Hines i zrobi taki maly park - tak specjalnie dla ciebie. pomysl zanim napiszesz.
~DArek (2008-04-07 00:53:46):
Popieram Albatrosa. Scyzoryk w kieszeni mi się otwiera jak słucham tego marudzenia. Fakt, te NIEAKTUALNE wizualizacje (ciekawe jakie będą aktualne) wyglądają po prostu kiepsko i faktycznie trącą lekkim blokowiskiem. Wielu wytyka że ten projekt ma komunistyczny rodowód. Ale sami również komunizmem trącicie. Doskonale pamiętam jak stare centrum handlowe było chyba jedynym w Gdańsku i tętniło życiem - sam tam jeździłem z rodziną na zakupy. Jednak pare metrów obok wybudowano CH Manhattan, centrum nowej generacji które po prostu zmiażdżyło stare. Taka kolej rzeczy, stare ustępuje nowemu. Po wybudowaniu Manhattanu w starym centrum prawie wiał wiatr, ludzi było jak na lekarstwo a co drugi box był pusty. Stare centrum zmarło śmiercią naturalną i pomimo że mam do niego sentyment pogodziłem się z tym. Co więc dalej? Oczywiście że zagospodarować teren na nowo. I tu wkraczacie wy. Ktoś rzucił pomysł park. Na takiej powierzchni to nawet pies by nie mógł dobrze się wybiegać, jeżeli by był odwiedzany przez okolicznych mieszkańców szybko by przestał być parkiem a raczej by przypominał rynek na przymorzu. Jeszcze druga kwestia - ekonomiczna. Park nie zarabia. Nie przyciąga inwestorów ani kapitału. Nie napędza gospodarki. Z jednej strony chcemy się rozwijać ale większość rozwojowych kroków spotyka się z krytyką. Taka narodowa schizofrenia, chcemy się rozwijać ale żeby jednoczesnie było cicho i spokojnie.
~Mestvin (2008-04-10 23:38:32):
Z koszmaru zrobiła się całkiem przyjemna architektura, chociaż oszałamiające nie są, no i dalej twierdze, że to nie miejsce na tą inwestycję, nie pasują do reszty zabudowy, nie możnaby ich przesunąć w okolice skrzyżowania Grunwaldzka-przyszła Trasa Słowackiego?? tam jest jeszcze trochę miejsca na stworzenie nowego, nowoczesnego centrum Wrzeszcza :)
~Spidzior (2008-04-11 11:20:26):
Jest faktycznie troche lepiej niz bylo, choc nadal moim zdaniem ten rejon Wrzeszcza nie jest najlepsza lokalizacja dla tego typu inwestycji. No ale inwestor dzialke kupil, wiec jak ja "przesunac" ;) ?
~DArek (2008-04-15 01:02:46):
niektórzy tutaj nie zdają sobie sprawy z pewnych rzeczy. to nie miasto buduje te budynki tylko PRYWATNY inwestor który kupił tą działkę. wszelkie propozycje typu przesunięcie, parki itp są oderwane od rzeczywistości. nagle inwestor który kupił działkę miałby uderzyć się w pierś, wyrzec się planowanego zysku i wybudować nam malutki park? czy może miasto miałoby odkupić od inwestora działkę (przypominam że z naszych pieniędzy) aby zaspokoić oczekiwania niektórych ludzi? zwolniło się miejsce, znalazł się zainteresowany i ponownie tam zainwestuje. ożywi obszar który umarł.
~Jerzyk (2008-04-15 11:12:39):
Winni są urzędnicy i prezydent miasta radni przez 3 kadencje nie zrobili nic poza sprzedażą najlepszych terenów bez planu zagospodarowania przestrzennego. Wydali mnóstwo decyzji warunków zabudowy kolidujacych z otaczajacą zabudową pod tzw. deweloperów. U naszych sąsiadów z zachodu miejsca takie jak okolice Jaśkowej Doliny z zabytkową niepowtarzalną architekturą są pieczołowicie zachowywane. Miejsce blokowisk jest w innych rejonach miasta. Niech powstaną wokół Baltic Areny Na przeróbce Przymorzu etc. Przeciez nikt nie jest wrogiem wysokościowców w innym miejscu do tego predysponowanym.
~DArek (2008-04-19 20:42:36):
patrzysz od zupełnie innej strony na zagadnienie. zwolniło się miejsce na które zwrócił uwagę inwestor, kupił je i chce tam postawić swoje budynki. jeżeli by tego nie zrobił to stare, opuszczone i niszczejące centrum by szpeciło centrum wrzeszcza
~mchmielek (2008-05-06 19:47:39):
prezentowane budynki w ogole nie odpowiadaja charakterowi tej dzielnicy. jak zawsze deweloperowi przyswieca maksymalizacja zyskow (czemu trudno sie dziwic - nie jest przeciez organizacja charytatywna). miasto powinno chronic takie obszary (okolice jaskowej doliny). smutny bedzie dzien, w ktorym wroce do gdanska i zobacze te kolosy ...
~Cóż (2008-07-09 20:15:33):
Ja jestem za budową. Uważam że odpowiadają charakterowi tej dzielnicy, która zatraciła swój klimat po wojnie (mówię o rejonach alei Grunwaldzkiej). Ładnie się skomponuja z dolarowcem i przynajmniej zawita tu troche duch wielkomiejskości. Za to że w tym mieście nie dzieje się nic odpowiadają tacy ludzie jak wielu z was, którzy najchętniej nic by nie wybudowali, nie zmienili, protestowali, bo oszpeciło by to charakter dzielnicy.....a po czasie i tak wszyscy się przyzwyczają i będa sobie chwalić. Żal mi tego polskiego, zaściankowego podejścia...
~DArek (2008-08-23 16:14:32):
Gdańsk jest handlowym centrum Gdańska, to nie jest miejsce na wypoczynek. Ogólnie Gdańsk jest metropolią i należy się z tym liczyć. Niektórzy by chcieli żyć w wielkomiejskimi wygodami i jednocześnie z wiejską sielanką. Niestety, tak to tylko w erze jak kiedyś głosiła reklama. Miasto potrzebuje rozwoju, nowych miejsc pracy, kapitału, potrzebuje inwestycji. To jest biznes, a wy patrzycie na to jedynie ze strony estetyki. Wole mieszkać w rozwiniętym, nowoczesnym i bogatym mieście z wieżowcami niż w niszczejącym zaścianku który sam zrezygnował ze swojej szansy.
~DArek (2008-09-14 08:36:08):
Miało oczywiście być Wrzeszcz jest handlowym centrum Gdańska
~s (2008-10-05 22:21:37):
no i co z ta budowa
~jaculek (2009-04-02 14:41:41):
Dla rusofobów: z ostatniego piętra amerykańskich wież można będzie napluć na rosyjski konsulat.
~DJDARE (2009-04-29 20:29:13):
Biedni miłośnicy i megalomani widoków z wysokości zobaczą jedynie wieże swoich sąsiadów w dodatku z odległośi 20 m. Jak jakim cudem dojadą w ogóle do swoich apartamencików tego nie sa przewidzieć nawet najbardziej utytuowani urbaniści i gdzie zaparkują swoje autka skoro przewiduje się po jednym miejscu parkingowym wszak to do zamożnych adresuje swoją ofertę Hines.Gdzie wysrają sie ich pieski czy znajdą jeszcze jakiś wolny skrawek trawnika. Podobne blokowiska to rodzaj gett i slamsów zachodu gdzie połowa opustoszała a resztę zamieszkują czarni narkomani i wykolejeńcy. Takie rzeczy obecnie się wyburza w wielu metropoliach.A jaka będzie cena tych mieszkań skoro deweloper zapłacił 20 milionów i wziąż dopłaca do interesu. Nabywcy bedą musieli to spłacić w cenie. To podroży każe z mieszań o jakieś 50 tys. złotych jak nie lepiej. Pogratulować snobom, którzy już umoczyli tu swoje pieniadze.
~mądry (2009-04-30 00:45:03):
ludzie, skad wy czerpiecie swoja wiedze?! z filmow na kasetach wideo? jakos nie widzialem by patologia w wieozocach byla w takim frankfurcie czy paryskim la defanse.
~precz (2009-07-20 16:19:12):
Precz z niszczeniem Wrzeszcza. Takie budynki będa jak nowotwor na tkance miasta.
~Rozsądny (2009-09-16 20:26:25):
Chwała Panie, że wreszcie powstaną jakieś nowe budynki, wygląd może być, plus za sporą wysokość. A jak ktoś chce mieć "nisko i zielono", to won na wieś matoły zacofane. Oby tylko zaczęłi to wreszcie budować, powodzenia :)
~Z Wrzeszcza (2009-09-24 13:06:31):
I jak tam, kiedy budowa rusza? Bo na mieście pojawiło się sporo bannerów z reklamami i sie doczekać nie mogę, kiedy wreszcie coś ruszy :)
Bo na pewno pasują do Wrzeszcza. Super szklanych konstrukcji tam nie może odrazu być, betonowe jak Olimp to by były brzydale, a z cegły, no to by do Olimpu nie pasowały. Te są takie po środku i za to im chwała. Fajnie gdyby jeszcze na dachu stanęły anteny takie wysokie jak na Olimpie...
~Jerzyk (2009-10-20 14:55:57):
Antenkę to sobie na czoło przylep matole z Wydziału Urbanistyki i Architektury co stale piszesz swe brednie dając argumenty przeciwnikom CZWORAKÓW. Tylko tak skorumpowane miasto może mieć takich przedstawicieli jak "Z Wrzeszcza", "DArek" "Cóż" "Vinyl" to oni on? odpowiadają za wystraszenie wszystkich uczciwych deweloperów z miasta. Tylko na zasadzie kolesiostwa i łapownictwa mogą w ogóle coś budować. Niestety za to wszystko muszą zapłacić nabywcy oraz zakorkowani mieszkańcy. Ich PRAWO to brak planu miejscowego i decyzja o warunkach zabudowy naginana na wszelkie możliwe sposoby.
~brawo_gdańsk (2009-10-24 23:48:04):
99% projektów w tym kraju opiera się na decyzji o zabudowie. I tak Gdańsk ze wszystkich miast w Polsce posiada najwiecej planów miejscowych, więc najpierw może byś się zapoznał z faktami, a później pisał te swoje pełne frustracji wywody małego i zakompleksionego społecznika z Wrzeszcza.
Chris (2009-10-29 19:34:27):
Na początku listopada rozpoczną się prace nad wykopem pod podziemne hale garażowe.
~DArek (2010-06-30 17:08:45):
Jerzyk, że niby mnie się boją deweloperzy? Żarty sobie robisz? Każdego kto pisze coś nie po twojej myśli oskarżasz o nie wiadomo co? To powinieneś iść się leczyć na taką przypadłość która nosi nazwę paranoja.
Chris (2011-10-06 02:11:26):
W czwartek przypuszczalnie QT zyskają wyjątkową iluminację. Kto ma wolne, warto podjechać. Zwracam uwagę jednak na słowo "przypuszczalnie" :-)
~ARTURRO DE ESPANIA (2011-10-06 20:52:50):
Witam wszystkich:)Moi Drodzy!Mieszkam w dalekim kraju bo az w slonecznej Espani i dosc rzadko przyjezdzam do mojego rodzinnego Wrzescza.Ciesze sie bardzo ze cos tu wkoncu drgnelo i sie buduje.Wszyscy chcemy aby bylo ladnie i nowoczesnie a tym co zyja sentymentem i jakims duchem komunizmu i zal tego miejsca ze powstalo cos nowego zapraszam na wycieczke po tak plugawych i dziadowskich ulicach jak np,Jesionowa,Dekerta,Stasica,De Goaula,Sobotki czy nawet sama Partyzantow czy Batorego.Drodzy sentymentalisci i wrogowie wszystkiego co nowe:Takich miejsc gdzie grozi zsypaniem dachowek na glowe podczs wiatru,albo zawaleniem pod wplywem starosci czy drgan od ruchu miejskiego,niezabraknie wam niezabraknie wam we Wrzeszczu przez najblizsze 100 lat!Bedziecie jeszcze je ogladac az do momentu odejscia z tego swiata!Badzcie pewni na 100%!A skad wiem?Otorz widze jak to strasznie wolno wszystko i pomalu sie zmienia.Pamietam czasy kiedy na poczatku lat 80-tych byla w miejcu Quatro Towers zajezdnia tramwajowa a na poczatku ul.Partyzantow zaraz prawie pod Olimpem a z tylu Delikatesow byl przystanek autobusu nr 116 ktory obslugiwal autobus jelcz typu"Ogórek"i czesto ciagnal taka doczepiana naczepe autobusowa tzw"Ogoreczek"w ktorym jazda w zimie w -25-30 st.C to byla masakra.Mi rodzice zawsze wtedy kazali siadac w glownym autobusie-"Ogorku" z przodu za kierowca przy silniku bo byl zozgrzany od pracy wiec bylo mi cieplej:)Chcielibyscie teraz tak jezdzic?Bo ja nie!!!Zobaczcie jak wsrod setki miejsc ktore doskonale znacie teraz nawet lepiej jak ja, przechodzac na codzien przez Wrzeszc i nie tylko zreszta,jaki plugawy i obskurny jest chociazby dworzec we Wrzeszczu-tragedia i zenada,rzygac sie chce!Nie zmienl sie nic od czasu jak w 1981 roku jechalem z niego na pierwsza w zyciu kolonie,a nawet jeszcze jest gorszy!A niby euro 2012 w przyszlym roku wiele moich przyjaciół i znajomych Hiszpanow chce tu przyjechac i poznac moje miasto i dzielnice gdzie sie wychowywalem i juz teraz sie wstydze co im odpowiem na pytania czemu jest tak obrzydliwie-dziadosko w tak wielkim miescie?Ludzie z czym wy do czego?Do europy?Do jakiej europy?Cieszcie sie i dziekujcie Allachowi ze pomalu ale pomalu cos tam wkoncu gdzieniegdzie idzie do przodu,bo ci co troche byli na zachodzie to wiedza ze jestesmy co najmniej 50 lat za murzynami!Niewiem czy tak szybo znajda nabywcow te mieszkania bo ceny sa naprawde kosmiczne jakby mialy byc tam jakies zlote klamki czy spluczki,sa wysokie nawet dla mnie przy zarobkach w Hiszpani 3,500 euro miesiecznie.Ale jestem dobrej mysli i z przyjemnoscia zajde i odwiedze to stare ze wspomnien miejsce ale w nowej szacie.Pozdrawiam wszystkich Wrzeszczan:-)Saludos Cordiales!
chavez (2011-10-07 07:38:02):
Wiesz co Arturro, popier***lo Ci sie troche w lebku od tej Espani, ale masz sporo racji.
Nowy komentarz Dodaj nowy komentarz
Autor:
Treść:
© GdaPolis 2007 - 2012