
Południowa obwodnica Gdańska
Odsłon: 47483
Wprowadził: Chris
| Miejsce: | tereny gmin: Gdańsk, Kolbudy, Pruszcz Gdański i Cedry Wielkie |
| Stan: | realizowana |
| Termin: | od 15.10.2009 do czerwiec 2012 |
| Inwestor: | Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad |
| Projekt: | Transprojekt Gdański
|
| Wykonawca: |
|
Południowa obwodnica Gdańska to jedna z najbardziej strategicznych i oczekiwanych inwestycji w Gdańsku. Bezkolizyjna trasa o klasie technicznej S odciąży centrum miasta oraz umożliwi szybki wyjazd (poprzez "łącznik" - Trasę Sucharskiego) TIR-ów z portu. Poludniowa obwodnica skieruje także ruch tranzytowy z drogi krajowej nr 7 i nr 1 na istniejącą obwodnicę zachodnią.
W ciągu nowej trasy o długości 19,4 km powstanie 5 węzłów dwupoziomowych:
- Węzeł Południowy - skrzyżowanie POG z Obwodnicą Trójmiasta - droga ekspresowa S6 (będzie to tzw. węzeł zespolony obejmujący swym zasięgiem również istniejący węzeł Straszyn z drogą wojewódzką nr 222),
- Węzeł Lipce - skrzyżowanie POG z drogą krajową nr 1 relacji Gdańsk – Łódź – Katowice – Cieszyn,
- Węzeł Olszynka - skrzyżowanie POG z Trasą Sucharskiego i wylotem z Portu Północnego w Gdańsku,
- Węzeł Przejazdowo - skrzyżowanie POG z istniejącą drogą krajową nr 7 i drogą wojewódzką nr 226 w miejscowości Przejazdowo,
- Węzeł Koszwały - skrzyżowanie POG z istniejącą drogą krajową nr 7 w miejscowości Koszwały
W przetargu na wykonanie trasy swoje oferty złożyło pięć konsorcjów. Najniższą cenę zaproponowało Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz Sp. z o.o. - ok. 1,1 mld zł. Jest to kwota o ok. 900 mln niższa niż wstępnie planowano wydać na realizację obwodnicy.
Złożone oferty w przetargu na budowę Południowej obwodnicy Gdańska:
1. Konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 126 371 270,36
2. Konsorcjum firm: Budimex Dromex SA, Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras SA
Cena brutto: 1 170 578 823,89
3. Konsorcjum firm:Eurovia Polska SA, Warbud SA, Hochtief Polska Sp. z o.o., Vinci Construction Grand Projets, Vinci Construction Terrassement, Stavby silnic a železnic a.s.
Cena brutto: 1 297 291 132,38
4. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., Dywidag Bau GmbH
Cena brutto: 1 345 267 860,60
5. Konsorcjum firm: Energopol-Szczecin SA, POL-DRÓG Piła Sp. z o.o., ABM POL-DRÓG Legnica Sp. z o.o., Zakład Robót Mostowych "Mostmar" Marcin i Grzegorz Marcinków Sp. Jawna, Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 347 838 687,37
W ciągu nowej trasy o długości 19,4 km powstanie 5 węzłów dwupoziomowych:
- Węzeł Południowy - skrzyżowanie POG z Obwodnicą Trójmiasta - droga ekspresowa S6 (będzie to tzw. węzeł zespolony obejmujący swym zasięgiem również istniejący węzeł Straszyn z drogą wojewódzką nr 222),
- Węzeł Lipce - skrzyżowanie POG z drogą krajową nr 1 relacji Gdańsk – Łódź – Katowice – Cieszyn,
- Węzeł Olszynka - skrzyżowanie POG z Trasą Sucharskiego i wylotem z Portu Północnego w Gdańsku,
- Węzeł Przejazdowo - skrzyżowanie POG z istniejącą drogą krajową nr 7 i drogą wojewódzką nr 226 w miejscowości Przejazdowo,
- Węzeł Koszwały - skrzyżowanie POG z istniejącą drogą krajową nr 7 w miejscowości Koszwały
W przetargu na wykonanie trasy swoje oferty złożyło pięć konsorcjów. Najniższą cenę zaproponowało Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz Sp. z o.o. - ok. 1,1 mld zł. Jest to kwota o ok. 900 mln niższa niż wstępnie planowano wydać na realizację obwodnicy.
Złożone oferty w przetargu na budowę Południowej obwodnicy Gdańska:
1. Konsorcjum firm: Bilfinger Berger Polska SA i Wakoz Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 126 371 270,36
2. Konsorcjum firm: Budimex Dromex SA, Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras SA
Cena brutto: 1 170 578 823,89
3. Konsorcjum firm:Eurovia Polska SA, Warbud SA, Hochtief Polska Sp. z o.o., Vinci Construction Grand Projets, Vinci Construction Terrassement, Stavby silnic a železnic a.s.
Cena brutto: 1 297 291 132,38
4. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o., Hermann Kirchner Polska Sp. z o.o., Dywidag Bau GmbH
Cena brutto: 1 345 267 860,60
5. Konsorcjum firm: Energopol-Szczecin SA, POL-DRÓG Piła Sp. z o.o., ABM POL-DRÓG Legnica Sp. z o.o., Zakład Robót Mostowych "Mostmar" Marcin i Grzegorz Marcinków Sp. Jawna, Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych Sp. z o.o.
Cena brutto: 1 347 838 687,37
06.10.2011: Robotnicy okradali plac budowy Południowej Obwodnicy Gdańska
15.07.2011: Film z budowy Południowej Obwodnicy Gdańska
16.06.2010: Opóźniona budowa południowej obwodnicy?
11.05.2010: Południowa Obwodnica Gdańska: pojedziemy szybko i komfortowo
15.07.2011: Film z budowy Południowej Obwodnicy Gdańska
16.06.2010: Opóźniona budowa południowej obwodnicy?
11.05.2010: Południowa Obwodnica Gdańska: pojedziemy szybko i komfortowo
Pracujesz lub mieszkasz w prezentowanej inwestycji? Brałeś udział w jej budowie? Poniższy formularz pozwoli Ci na dołączenie do listy osób powiązanych z inwestycją Południowa obwodnica Gdańska:
Musisz być zalogowany, by móc zapisać się do inwestycji.
Musisz być zalogowany, by móc zapisać się do inwestycji.
Dodaj zdjęcia!
Wizualizacje (7):
Plany (4):
W trakcie budowy (216):
2011-11-05:
2011-09-25:
2011-08-17:
2011-08-02:
2011-07-15:
2011-06-11:
2011-05-15:
2011-04-09:
2011-04-02:
2010-08-20:
2010-06-12:
2010-05-29:
2010-03-14:
2009-11-14:
Komentarze (43):
~Rekin (2007-10-14 21:49:06):Obwodnica już się projektuje, może w 2010 jeszcze będzie się budować, ale na pewno zostanie ukończona przed 2012, Oby tylko trasę Sucharskiego też w końcu zaczęli robić z tunelem do Nowego Portu, oczywiście
~Krzysiak (2008-02-06 22:42:01):Trochę nie aktualne te mapy
Trasa według ostatnich planów ma łączyć się z ulicą Słowackiego (dalej do Lęborka) a nie jak na planach z ulicą Spacerową
~Anna (2008-03-19 17:50:05):Czy ktoś wie kto projektuje?
~halo (2008-04-07 14:03:06):Krzysiak: przeciez na tej mapie nie jest podpisane, ze sie laczy ze Slowakiem. Jest za to bardzo ladnie zaznaczony przebieg poludniowej obwodnicy :)
~kuba (2008-08-08 22:09:41):slyszalem 6 wersji odnosnie terminu rozpoczecia prac, kazde mowi o opoznieniach, wie moze ktos kiedy w koncu cos zacznie sie dziac ku budowie tej trasy, tzn kiedy wjedzie sprzet ciężki...
~Tubylec (2008-09-08 10:24:46):Prace sie zaczynaja. Muzeum przeszukuje grunty pod budowe.Sa tam skorupy sprzed 2000 lat. Szkoda tylko tej przyrody. Ciekawe czy projektant to ujął. Jest tam sporo zwierzyny. Są sarny lisy, widziałem borsuka, sowe ,szopy, i wielw innych zwierzaków. Lepiej zrobic tam park krajobrazowy niz droge.Chyba lepszym rozwiazaniem byłoby rozbudowanie ul.Starogardzkiej?. Pozdrawiam wszystkich co nie wiedza co niszczą.idealne rozwiazanie to park rekraacyjny, bo takich w gdansku jest za mało.Pomyslcie przed budowa.
~do Tubylca (2008-09-13 12:41:49):Jak nie chcesz miszkac w miescie to przeprowadz sie na wies, najlepiej do lasu w Bieszczady tam bedziesz mial park krajobrazowy
~bob budownicy (2008-12-26 17:38:54):niech wreszcie zaczną to budować ;/
~uns (2009-02-25 15:40:12):pod koniec roku mają zacząć budować 2009r.
Ponoć szybko im pójdzie bo 90 km autostrady budowali w 2,5 roku a tu jest tylko 18km
zobaczymy
~do tubylca2 (2009-04-05 14:03:47):ta cała budowa wyjdzie tylko na dobre wszystkim, odciąży miasta takie jak pruszcz a zwierzęta?
No cóż gatunki gineły i giną nadal, taka kolej rzeczy i niestety ale musimy sie z tym liczyć,jak nie wielkie zlodowacenie to wielki człowiek :p wezcie sie uspokójcie. Ma być wybudowane wszystko i koniec :) Zginie mniej ludzi a to jest chyba ważniejsze. Wybieraj. Ginie jedno zwierze czy ginie jeden człowiek . Co wolisz? ginące pod kołami dzieci. Wstydz sie naprawde
~Łukasz (2009-04-14 13:04:32):A czy ktoś wie kiedy ma zostać rozstrzygnięty ten przetarg???
~Tomi (2009-06-13 10:39:30):Do Tubylca
przez takich jak ty mamy ciagle walki i protesty pseudo ekologow czemu oni nie strajkowali w niemczech i francji nie w polsce bo tu mozna.. a ja bym protesty ola.. i budowal a jak cos sie nie podoba to do rosji tam jest duzo lasow i saren i bobrow i zabek i niedzwiedzi i lisow i rosiczek i zmijek, jak pojedziesz daleko to nie dojdzie cywizlizacja przez najblizsze 200-300 lat
Ps. nie zapomnij zabrac reszty ekologow i milosnikow kretow , a nie przepraszam "Talpa europaea" tak to profesjonalnie brzmi. pozdrawiam
~laska (2009-06-14 23:21:38):obwodnica obwodnicom a ktos wie kiedy cala s7 ma byc gotowa? teoretycznie zobowiazali sie ja wybudowac do euro ale cos mi sie wydaje ze tego nie dozyje...
~FoxMulder (2009-07-24 15:39:31):Bulwersująca wiadomość !
Na oficjalnej stronie GDDKiA południowa obwodnica Gdańska wyparowała ! Nie jest ujęta w planach.
Jeżeli POG ma być częścią S6, to na planie: http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php/id/33355acb0cff98adb69fc31f6e049d03 jej brak.
Czy ktoś może zdementować?
FoxMulder
~werner (2009-07-25 20:58:48):POG to fragment S7
~werner (2009-07-25 21:03:44):i jeszcze:
http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php/id/f34594a9b430467d40bc52484ddcab06
Chris 



(2009-08-12 00:56:09):Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, prace ruszą jeszcze we wrześniu :)
~krrr (2009-09-09 00:31:23):Kiedy oni wreszcie z tym ruszą?!!!?! :/ Ja chcę wreszcie pojechać tą trasą!!!!
~Kierowca (2009-09-10 12:15:35):No właśnie też ostatnio nad tym myślałem. Prace miały ruszyć we wrześniu no i mamy wrzesień i cisza.
~gość (2009-09-10 12:53:46):wczoraj rozmawiałem z pracownikiem f.Wakoz i zapewniał ,że wszystko na dobrej drodze ruszają pod koniec września.Zobaczymy ;)
a swoją drogą gdzie będzie wyjazd z Pruszcza na Św.Wojciech? ktoś wie ???
~tranzyt (2009-09-10 12:59:25):Jak widać nadal nie jesteśmy dobrze poinformowani co i gdzie ,czy owy wyjazd z Pruszcza na Trakt Św.Wojciecha bedzie gdzieś w okolicy ul.Westerplatte czy bardziej w rejonach Radunicy??
~mieszkaniec (2009-09-10 13:10:45):A ja mam pytanie czy w związku z tak wielką inwestycją jaką jest budowa obwodnicy południowej Ktoś z szanownych Władz pomyślał również o zwyczajnych chodnikach czy ścieżkach rowerowych łączacych ulicę Podmiejską z ul.Westerplatte??? na tym terenie uczęszcza masa dzieci do szkoły i w strasznych warunkach muszą dzwigać tornister idąc po asfaltowej drodze wymijane przez rzesze samochodów- czy ktoś ma na uwadze bezpieczeństwo tych dzieci i mieszkańców idących na zakupy np do marketu Biedronka czy dworca PKP ? bardzo proszę wziąć to pod uwagę,bo jak widać do tej pory nie było kompetentnej osoby ,która by się tym tak poważnym problemem zajęła... pozdrawiam serdecznie
~Rodzic (2009-09-10 13:23:15):Popieram w 100% wreszcie ktoś napisał o dodatkowym problemie PIESZYCH !!! jakim jest brak chodników łaczących Radunicę z Pruszczem Gd. i strachem towarzyszącym każdorazowym wyjściu dziecka do szkoły czy do sklepu.Najgorsza jest jesień i zima jak te biedactwa ledwo idą i nie wiadomo czy zostaną zauważone przez nadjeżdzajacy pojazd a jeździ ich bardzi duzo.Bardzo proszę wziąć to pod uwagę.Żyjemy obok siebie i powinniśmy mieć zapewnione godziwe warunki wspólnego bytowania tym bardziej ,że sa na ten cel pieniądze Unijne. pozdrawiam
~kret (2009-11-27 00:17:53):jadom panie z koksem we wsi Przejazdowo, jadom!
~pogoda (2010-01-14 03:04:30):Mam nadzieje, ze zima nie spowoduje opoznien. Na razie widac sporo prac ziemnych.
~Nowy_012 (2010-03-05 08:43:34):Witam,
Wiecie coś może o możliwości podjęcia pracy przy budowie Obwodnicy Południowej, do kogo się zgłosić.
Chodzi głównie o prace proste, fizyczne.
Bardzo dziękuję za wszelkie informacje.
Pozdrawiam
~:) (2010-07-28 13:54:57):jedyna inwestycja, która powinna być ukończona przed euro, i chyba tylko dlatego, że miasto nie miało z nią nic wspólnego.
Danziger 



(2010-08-21 00:30:47):do :) - to nic to przygotowanie działek pod trasę obwodnicy w tym m.in. przygotowanie mieszkań zastępczych itp itd
~do nowy 012 (2010-10-24 13:54:30):piotr501473403 zadzwon jak chcesz pracowac
~Kolejna Biedronka!!!!! (2011-01-29 11:10:16):Boże widzisz to i nie grzmisz!!!
~Patriotka (2011-01-29 12:21:15):Kto wydaje decyzje na budowę Biedronek? Ciekawe dlaczego nie ma ich na Kaszubach? Zastanawialiście się? Dlaczego sprzedajemy nasz kraj tak tanio. Powiecie więcej miejsc pracy - wiem jak wygląda ta niewolnicza robota za niegodne pieniądze, wiem jak pomiatają człowiekiem i nie przestrzegają jego praw. Czas na zmianę władz w naszym kraju - za nim będzie za późno. Pan Świlski obiecał zadbać o interes Żuław - z niecierpliwością czekam na efekty.
~DArek (2011-06-28 10:46:43):Patriotka - to co piszesz bardzo pięknie pokazuje jakie klapki na oczach mają tacy pseudopatrioci. Piszesz, że w Biedronkach źle się traktuje ludzi? Owszem, to prawda. Jednak dlaczego chcesz ludziom ZABRONIĆ tam pracować? Dlaczego chcesz za nich podjąć decyzję? Piszesz "więcej miejsc pracy, ale tamtejsza praca to horror". Skoro taki horror to dlaczego ludzie tam jednak pracę podejmują? Bo może nie mają innego wyjścia? No ale zawsze przyjdzie jakiś pseudopatriota, takiemu bezrobotnemu powie "nie będziesz miał tej pracy bo tam będą cię źle traktowali". Może pozwól ludziom decydować o ich własnym życiu
chavez
(2011-06-28 16:19:11):Tak Darek, owszem, tylko że w naszym kraju wykorzystuje się to że oni nie mają wyjścia. Równie dobrze możnaby zaproponować pracę za godne pieniądze, ale po co ? Przecież polak to chińczyk europy, może sobie pracować za 300 euro miesięcznie. Cwaniacy jak Portugalia, Niemcy, Francja nie mogą zarabiać w swoich krajach na swoich lidlach i leclerc'ach bo ich ludność nawykła przez 60 powojennych lat do godnego poziomu życia, więc wykorzystuje się tanią moc przerobową byłych demoludów a zyski odprowadza się do siebie. Więc durni polacy dają się robić w ciula podwójnie, bo ci wspaniałomyślni zachodni inwestorzy tworzą nam miejsca pracy, więc trzeba ich zwolnić z podatku. Powtórzę co ktoś napisał powyżej: Boże widzisz to i nie grzmisz!!!
~DArek (2011-06-28 17:01:55):ignorancją ekonomiczną aż bije. w interesie pracodawcy jest zawsze płacić jak najmniej, a w interesie pracownika zawsze dostawać jak najwięcej. pensja to jest zwykła cena, tak samo jak cena pralek czy telewizorów. rządzą nią te same prawa. racz pan zauważyć, że zagraniczni inwestorzy wchodzą do nas właśnie dlatego że jesteśmy bardziej konkurencyjni od innych europejskich gospodarek. dzięki temu stopniowo podwyższa się nasz poziom życia. z tego samego powodu inwestorzy wchodzą do chin - bo jest tanio. zresztą ciekaw jestem czy sam na siebie spojrzysz jako na tego wyzyskującego skoro idziesz do tego sklepu gdzie dany produkt jest tańszy. parafrazując ciebie samego "mógłbyś zapłacić godne pieniądze, ale po co?". zdajesz się nie zauważać podstawowych praw ekonomii. pensja jest ceną i tak jak każda inna cena jest wynikiem konsensusu między sprzedającym a kupującym. możesz tupać nóżką, że polacy powinni zarabiać tyle co niemcy, jednak wystarczy porównać ich PKB z naszym PKB aby zauważyć z czego wynikają różnice w naszych zarobkach.
chavez
(2011-06-28 18:35:24):Nie bądź taki mądrala, ja jestem po uczelni ekonomicznej, ale to nie znaczy że przestałem być człowiekiem a zacząłem być kalkulatorem. Nasz poziom życia się nie podwyższa, ponieważ ci tak zwani inwestorzy konsekwentnie trzymają go na poziomie minimum socjalnego. Gdyby chcieli żeby nam się podwyższał, to płaciliby 1300 euro na miesiąc a nie 300. Oceniasz ludzi na podstawie kilku linijek postu, jakim prawem sądzisz że kupuję w biedronce ? Założyłeś to tylko na użytek swojej pretensjonalnej wypowiedzi. A cena jest czasem wynikiem zmowy cenowej, a nie kompromisu rynkowego. Jak taki z ciebie ekonom, to nie upraszczaj całego mechanizmu rynkowego do scierania popytu z podażą, bo jego elementem są także realia ekonomiczne regionu, sam stajesz się ignorantem. A realia ekonomiczne w naszym kraju są przedmiotem przeogromnego zaniedbania ze strony rządzących, którzy liczą tylko żeby się sami nahapać, a swoich wyborców dają zagranicznym "miłościwie nas zatrudniającym inwestorom" dymać aż furczy.
Chris 



(2011-06-28 22:46:14):Bardzo proszę o powrót do tematu głównego, czyli POG :-)
chavez
(2011-06-29 09:27:54):Mówisz - masz, Chris, POG jest coraz fajniejszy i coraz lepiej go widać. :-)
Chris 



(2011-06-30 02:10:57):Niekoniecznie musi być pozytywnie, nie cenzuruję negatywnych opinii ;-)
~DArek (2011-09-30 13:07:54):chavez, musiałeś chyba spać na ekonomii jeżeli sądzisz że poziom życia się podnosi jak nam łaskawie inwestorzy podniosą pensje. Nie ma tu miejsca na dobrą wolę. Tak jak z ceną pralek - ona nie wzrasta jak łaskawie konsumenci zechcą płacić więcej aby dać zarobić producentom, cena wzrasta gdy wzrośnie popyt lub ograniczy się podaż. do tego dochodzą jeszcze czynniki takie jak wydajność pracy itp. Reasumując: słabo cię tej ekonomii nauczyli jeżeli nasz dobrobyt opierasz na dobrej woli kogokolwiek. PS. Nigdzie nie napisałem że kupujesz w biedronce. Chodzi o samo podejmowanie decyzji ekonomicznej przez konsumenta. Idzie tam gdzie jest taniej, to naturalne. Trudno więc aby przedsiębiorca kupujący pracę ot tak zaczął płacić więcej z litości dla ludzi. To nie tak działa. Tylko trzeba zrozumieć mechanizmy rynkowe a nie "być po uczelni ekonomicznej".
A odnośnie POG - jechałem ostatnio z Pruszcza do gdańska, widziałem rozmiar prac. Robi wrażenie. Mam nadzieję tylko że zdążą przed Euro
chavez
(2011-09-30 20:50:05):Nasza dyskusja nie ma sensu, bo jedyne co potrafisz to komus insynuowac. Kompletnie nie rozumiesz o co mi chodzi albo rozumiesz to opacznie na korzysc tego zeby twoje bylo na gorze. Mylisz przyczyne ze skutkiem w tym o czym ja pisze.
Oczywiscie ze nikt nie chce nikomu bezinteresownie podwyzszac standardu zycia bo nie ma w tym wlasnej korzysci. Pokaz mi gdzie pisalem ze chce aby nam pracodawcy podwyzszali poziom zycia. Ja tylko napisalem dlaczego on nie jest wyzszy ale to wcale nie znaczy ze uwazam iz powinni nam chciec podwyzszac. No ale ty nigdy nie uznasz niczyjej racji, fatalnie sie z toba gada, bo twoim celem w dyskusji jest jedynie kogos zdyskredytowac, nic wiecej i kazsa wypowiedz kazdego podporzadkowujesz temu celowi. Jestes zakompleksionym dupkiem ktory za wszelka cene nie przyzna komus racji tylko obroci wszystko co pisze przeciwko niemu. EOT.
~DArek (2011-10-01 11:34:47):Jak się skończyły argumenty merytoryczne to atakujemy personalnie? Już Schopenhauer o tym pisał. Zauważ że ja nigdzie ciebie nie obraziłem. Wychodzisz z założenia że jako jedyny masz rację a ci którzy nie chcą i jej przyznać są zakompleksionymi dupkami. Żałosne. Najpierw piszesz niedorzeczności że poziom życia nie wzrasta przez inwestorów bo ci nie chcą podnosić pesni (tak jakby sprzedawcy narzekali ze nie bogacą się bo klienci "nie chcą" płacić więcej za zakupy) a potem jakieś przytyki osobiste. Ostatnie zdanie ostatecznie wyjaśnia ile masz do powiedzenia.
chavez
(2011-10-01 19:06:35):Wszystko co mialem Ci do powiedzenia juz powiedzialem. Ty widzisz wszystko w taki sposob ktory eliminuje mozliwosc ze ktos inny niz Ty tez moze miec racje tylko widzi sprawy nieco z odmiennej perspektywy, ale dla Ciebie kazdy kto widzi sprawy z odmiennej perspektywy niz Ty sam jest niedouczony i wlasnie to mi insynuujac mnie obraziles. Czesc.
Chris 



(2011-10-14 02:39:45):Bardzo ładny widok na estakadę jest z ul. Kampinoskiej. Niestety, nie miałem aparatu ghrrrr ;/









6


























































































































































































































